Krem z białych szparagów

Sezon na szparagi już dawno się zaczął, jednak nie lubię przepłacać. Wystarczyło poczekać 2-3 tygodnie by ceny zaczęły spadać. W życiu nie widziałam tak wielkich szparagów! W sklepach zawsze dostępne były te tradycyjne „patyczki” o średnicy około 1cm. Z ciekawości kupiłam pęczek tych większych. I wiecie co? Są pyszne. Nigdy nie wyszła mi tak dobra szparagowa! 🙂

KOSZT: około 7zł

PORCJA: dla 4 osób

CZAS PRZYGOTOWANIA: około 0,5h

SKŁADNIKI:

  • pęczek szparagów
  • 2 szalotki
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 mikroskopijne ziemniaczki
  • mała marchewka
  • mała pietruszka
  • 1l wody
  • przyprawy: 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej, 0,5 łyżeczki imbiru, kilka ziaren zielonego pieprzu rozdrobnionego w moździerzu, szczypta chilli, pół łyżeczki soli

DSC_0004

Szalotki i czosnek siekam. Podsmażam w garnku na sporej łyżce masła. Marchew i pietruszkę kroję w talarki, ziemniaki w drobną kostkę. Podsmażam razem z cebulką. Na koniec dodaję pokrojone, obrane wcześniej szparagi. Wlewam 1l wody, gotuję około 15-30min aż warzywa zmiękną. Dodaję przyprawy. Miksuję, gdy zupa ostygnie. Jako dodatek będzie pasować szczypior, jogurt i jeszcze więcej chilli. 🙂

DSC_0009

4 Comments Add yours

  1. My Home Rules pisze:

    Mniam, niedawno jadłam omleta ze szparagami, teraz cieknie mi ślinka na myśl o tej zupie 🙂

    Polubienie

  2. glowlifestyleblog pisze:

    Ja się na razie przyglądam szparagom ale jeszcze się nie zdecydowałam na zakup bo nie wiem co z nich zrobić 🙂

    Polubienie

    1. nyattagotuje pisze:

      zdecydowanie polecam tę zupę. zielone szparagi można dodać do jajecznicy lub do sałatki. niedługo planuję post z sałatką ziemniaczaną, wiosenną, właśnie ze szparagami. zapraszam do śledzenia bloga 🙂

      Polubienie

  3. Ale apetycznie wygląda, kupuję tylko szparagi i wypróbuję 🙂

    Polubienie

Skomentuj

