Krem z batata z ajwarem i fetą

Cześć Łasuchy!

Wrzucam dziś post przygotowany na szybko. Słabe zdjęcie, ale przepis rewelacja. W sam raz na takie chłodne dni. To wszystko dlatego, że cały czas ciężko pracuję. Nie mam czasu na gotowanie, zazwyczaj chwytam coś z lodówki i wybiegam albo jem na mieście, a jeśli gotuję coś w domu, to nie mam czasu na zrobienie zdjęć i publikację posta tutaj. 😦 Tak sobie myślę, że to moje zapracowanie się opłaci i niedługo zorganizujemy zasłużone wakacje!

 

SKŁADNIKI:

  • 2 duże bataty
  • 2 średnie marchewki
  • 2 średnie pietruszki
  • 2 spore łyżki ajwaru (post wraz ze zdjęciami jest w opracowaniu)
  • kilka kulek pieprzu, ziela angielskiego, 2 liście laurowe
  • sól, pieprz, tymianek, papryka czerwona
  • mała cebulka, ząbek czosnku
  • 2 spore łyżki sera feta lub innego podobnego

 

W 2 litrach wody zagotowuję pieprz, ziele angielskie, liście laurowe. Wrzucam pokrojone w kostkę bataty, marchew i pietruszkę. W międzyczasie podsmażam na łyżce masła posiekaną cebulę i czosnek. Dodaję do zupy. Dodaję też 2 łyżki sera feta, 2 łyżki ajwaru. Miksuję. Doprawiam solą i pieprzem, tymiankiem, papryką czerwoną. Do podania tymianek i feta. 🙂

5 Comments Add yours

  1. Kasia Janeta pisze:

    Wygląda apetycznie! Z którejś podróży mam jeszcze ajwar, muszę wypróbować.

    Polubione przez 1 osoba

  2. ateliermysli pisze:

    Pychota, dzięki 😀

    Polubienie

    1. nyattagotuje pisze:

      smacznego 🙂

      Polubione przez 1 osoba

  3. Bardzo lubię bataty, ale zupy jeszcze nie jadłam. Chętnie przetestuję. a ajwar mam własnej roboty, więc powinno być super. Dziś za to dostałam kilka cukiń żółtych, spróbuje Twój przepis tez z nimi zrobić, w zamian za ziemniaczki 🙂 Albo razem. Zastanowię się.

    Polubienie

    1. nyattagotuje pisze:

      z cukinii też pojawią się niedługo przepisy. obrodziła na ogrodzie, a to moje ulubione warzywo 🙂 pozdrawiam

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

